zaterdag 16 juni 2012

"over and out"

Het is voorbij. 2 jaar van hard werken, waarvan meerendeel 5 tot 7 dagen per week. Het is over. En ik voel opluchting en verdriet tegelijk.

Vandaag nadat mijn werkdag erop zat riep mijn baas mij bij zich. Ik dacht al dat het niet echt positief zou zijn, aangezien mijn inzet de laatste tijd op het werk tot het minimum is gedreven. Ik vind het niet leuk meer, supermarktwerk is simpelweg gewoon niks voor mij, ik kan me er niet in vinden, welke afdeling ik ook doe, en geloof me, dat waren er veel.

Affin, ik dwaal weer eens af. Mijn baas riep mij dus bij zich, met de mededeling dat mijn contract 29 juni afloopt, dat hij mij dan een contract zou moeten geven voor onbepaalde tijd en dat hij dat niet gaat doen. Met andere woorden, over 13 dagen heb ik dus geen werk meer wat nu?

Het eerste wat door mij heen ging was opluchting, ik hoef er binnenkort niet meer heen, ik hoef mezelf geen dwang te leggen op een vriendelijke glimlach en in mezelf de klanten uit te schelden.

Maar aan de andere kant ben ik verdrietig. Hoewel ik het qua werk totáal niet naar mijn zin heb in de supermarkt, werk ik wel met een heel gezellig team, en kan ik niet tegen verandering, zéker niet als iemand anders die verandering voor mij bepaald. Ik moet structuur hebben, weten dat belangrijke dingen in mijn leven hetzelfde blijven, en niet abrupt veranderen.

Ook zit ik natuurlijk met het financiële plaatje, ik moet totdat ik een kapsalon heb gevonden die mij wil aannemen om een BBL opleiding te volgen een ander baantje gaan zoeken, wat ik stiekem niet wil, want waarschijnlijk wordt dat weer supermarkt werk, en eerlijk gezegd zit ik daar niet op te wachten, of ik moet een uitkering aanvragen.

We zien wel. Ik moet voor 1 September een kapsalon vinden. Lukt dit niet, dan wil ik of toch een baan vinden, en anders is het misschien wel nodig om tijd te nemen voor mezelf om nou eens alles goed uit te zoeken wat ik wil. Want een opleiding tot journaliste lijkt me toch ook wel heel erg leuk.

Heeft er iemand misschien tips om te solliciteren, en anders om uit te zoeken wat je wil, want echt ik weet het niet zo goed.
Fijn weekend allemaal!
X, Tot krabbels!

3 opmerkingen:

  1. Je zou allerlei uitzendbureaus af kunnen gaan. Of zelf op pad gaan en je gezicht laten zien bij bedrijven waar jij wel zou willen werken.

    Soms heeft het een groot effect als je jezelf laat zien en niet alleen door een mailtje of brief te schrijven. :-)

    Ook zou je op internet misschien tests kunnen doen om te kijken wat nou echt bij je past qua opleiding etc. :)

    Ik hoop dat je snel iets vind wat naar je zin is in deze (crisis) tijd. En dat je veel ervaring op mag doen dan heb je dat alvast in je pocket ;-)

    Blijf positief!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh dat zal vast een dubbel gevoel zijn...
    Succes met het vinden van een nieuwe baan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat naar zeg. Ik hoop dat je snel een nieuwe baan vindt!

    BeantwoordenVerwijderen